Türkiye’de internet kullanım oranı yüzde 86,5
Türkiye’nin internet kullanımı oldukça yüksek görünüyor. Türkiye’de internete erişen nüfusun sayısı 74,41 milyon olarak belirlendi ve nüfusun yüzde 86,5‘i internet kullanıyor.
Günde ortalama 7 saat internet kullanıyoruz
Türkiye’deki kullanıcılar günde ortalama 7 saat internet üzerinde vakit geçiriyor. Sosyal medya kullanımı da oldukça yaygın. Dünya genelinde günde ortalama 2 saat 19 dakika sosyal medya kullanımı yapılırken, Türkiye’de bu süre günde ortalama 2 saat 37 dakika olarak belirlendi. Türkiye’de aktif sosyal medya hesaplarının sayısı ise 303 milyon 97 bin.
X, Instagram ve Facebook kullanıcı sayılarında düşüş yaşanıyor, TikTok ise yükselişte
Bakan Uraloğlu, geçen seneye kıyasla Türkiye’deki X (Twitter), Instagram ve Facebook platformlarının kullanıcı sayılarında azalma olduğunu belirtti. X platformunun Türkiye’deki kullanıcı sayısı yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona gerilerken, Instagram kullanıcı sayısı yüzde 5 azalarak 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı da yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona düştü. Ancak TikTok kullanıcı sayısı yüzde 9,3 artarak 39 milyona ulaştı.
16 yaş ve üzerindeki kullanıcıların cep telefonlarının internete erişim oranı dünya genelinde yüzde 96,2 iken, bu oran Türkiye’de yüzde 97,3 olarak belirlendi ve dünyada 7’inci sırada yer aldı.
Türkiye oyun oynama alışkanlığında 6’ıncı sırada
Türkiye, oyun oynama konusunda da öne çıkıyor. 16 yaş üzerindeki internet kullanıcılarının oyun oynama oranı dünya genelinde yüzde 84,1 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 92,6 olarak kaydedildi ve Türkiye bu alanda 6’ıncı sırada yer aldı.
Günlük TV izleme süresi dünya ortalamasının üstünde
Sosyal medya kullanımının yanı sıra, TV izleme alışkanlığında da dünya ortalamasının üzerindeyiz. Dünya genelinde günlük ortalama TV izleme süresi 3 saat 8 dakika iken, Türkiye’de bu süre 3 saat 34 dakika olarak ölçüldü. Türkiye, günlük TV izleme süresinde en çok vakit geçiren 11’inci ülke oldu.
Türkiye’nin online alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi de veren Bakan Uraloğlu, şunları söyledi:
“Dünya genelinde 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının yüzde 55,2’si çevrim içi alışveriş yaparken, Türkiye’de bu oran yüzde 57,9’dur. Dünya genelinde dijital içerik satın alanların oranı yüzde 65,9 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 65,4’tür. Ayrıca dünya genelinde mobil ödeme servislerini kullananların oranı yüzde 23,7 iken, Türkiye’de yüzde 12,1’dir.”